Teknikproblem (tvättstugebokning, porttelefoner, IP-TV telenor)
2024-07-02 Alla problem rapporteras nu vara åtgärdade
2024-06-14 De som har IP TV via Telenor, och vill fortsätta med det, behöver ringa Telenor och be dem koppla in er igen från måndag 17/6. Ni kommer då även att behöva köpa bredband från dem då det går via deras nät och switchar. Alla andra kan se via Zappa eller välja på Zmarket (zmarket.se). Resten av problem skall nu vara lösta. Om ni fortfarande upplever problem med bokning, bredband eller porttelefon vänligen kontakta styrelsen omgående
2024-06-12 Enligt tekniker skall problemen med Tvättstuga, porttelefon och vara åtgärdade. Vad gäller IP Tv skall de flesta av användarna ha tillgång nu. Vi skall ha avstämning imorgon för att få en tydligare bild.
Tidigare:
Alla problem med tvättstuga, porttelefon och IP-TV förväntas vara lösta på måndag 10/6
Vi upplever nu problem med:
* Tvättstugebokningen (genom både infotavlorna och webben)
Detta ska nu vara avhjälpt i alla portar förutom 10 & 22 men vänta med att boka digitalt tills alla kan nå webb bokningen.
Vi säger till när det går bra.
Vi har tills detta avhjälpts satt upp ett bokningsschema på insidan av tvättstugedörren där man kan skriva upp sig.
V.v. respektera varandra och tiderna.
Dörrarna är uppställda, v.v. låt dem fortsätta vara det.
* Porttelefonerna
Detta ska nu vara avhjälpt i alla portar förutom 10 & 22.
* Om ni har IP-TV genom Telenor
Styrelsen tycker detta är ytterst beklagligt och vi arbetar på att komma tillrätta med allt så snabbt som möjligt.
Vi ber om er förståelse och tålamod.
Denna artikel kommer uppdateras löpande med allt rörande problematiken för ovan.
Mvh - Styrelsen