Felanmälan

Nedan hittar du information om felanmälan på fastigheten och hur du som hyresgäst respektive bostadsrättsinnehavare felanmäler. 

Fel på fastigheten

Upptäcks fel på eller i fastigheten ska en felanmäla registreras av den boende via  Riksbyggens hemsida. Riksbyggen ansvarar för föreningens fastighetsskötsel sedan 2024.

Fel i bostad

Hyresgäster:

Fel anmäls även det direkt till Riksbyggen via deras hemsida enligt ovan.
Är det en akut skada, meddela styrelsen omgående om ni exempelvis har problem med ventilation, vattenläckage, droppande kranar eller toaletter.

Bostadsrättsinnehavare

Som bostadsrättsinnehavare svarar man för lägenhetens hela inre underhåll. Hur underhållsansvaret är fördelat framgår av bostadsrättslagen samt föreningens egna stadgar. Man kan dock kort sagt säga att bostadsrättsinnehavaren svara för allt innanför lägenhetens väggar, detta inkluderar också så kallade tätskikt i bad- och duschrum.

Alla som bor i föreningen ska också iaktta sundhet, ordning och skick i lägenheten, ha uppsikt över dem som vistas där, ge föreningen tillträde vid nödvändiga besiktningar samt underkasta sig reparationer och ändringar som kan bli följden av detta.

Dörrar och nycklar

Om du behöver ny nyckel till din ytterdörr vänder du dig till Österåker lås & larm. Detta görs på egen bekostnad.

Nyckelbricka till lägenheten har alla fått tre stycken. Ytterligare brickor kan beställas av föreningen mot en kostnad  per bricka som läggs på nästa avi.

Föreningen har inga extra nycklar till postboxarna. Alla har ett eget ansvar att upprätta säkerhetskopior och förvara dessa säkert.

Felanmälan IT / Teknik

Här listas uppgifter till vart du ska vända dig vid problem gällande: