Felanmälan

Nedan hittar du information om felanmälan på fastigheten och hur du som hyresgäst respektive bostadsrättsinnehavare felanmäler. 

Fel på fastigheten

Upptäcks fel på eller i fastigheten så felanmäls det till styrelsen genom kontaktformuläret här under "Generellt".

Styrelsen kontaktar lämplig leverantör för att åtgärda felet. 

Fel i bostad

Hyresgäster:

Hyresgäster felanmäler upptäckta fel till styrelsen genom kontaktformuläret här under "Hyresrätt".
Meddela oss omgående om ni exempelvis har problem med ventilation, vattenläckage, droppande kranar eller toaletter.

Bostadsrättsinnehavare

Som bostadsrättsinnehavare svarar man för lägenhetens hela inre underhåll. Hur underhållsansvaret är fördelat framgår av bostadsrättslagen samt föreningens egna stadgar. Man kan dock kort sagt säga att bostadsrättsinnehavaren svara för allt innanför lägenhetens väggar, detta inkluderar också så kallade tätskikt i bad- och duschrum.

Alla som bor i föreningen ska också iaktta sundhet, ordning och skick i lägenheten, ha uppsikt över dem som vistas där, ge föreningen tillträde vid nödvändiga besiktningar samt underkasta sig reparationer och ändringar som kan bli följden av detta.

Felanmälan IT / Teknik

Här listas uppgifter till vart du ska vända dig vid problem gällande: